Sunday, October 13, 2019

Marketingul: intre amfiteatru si strada

Conteaza sa ai o diploma in Marketing? Eu cred ca da. Este suficient acest lucru pentru a avea succes? Cu siguranta nu. Din ce in ce mai des aud expresia: „Marketingul se invata pe strada". Intr-adevar, cred ca o pregatire extra-scolara este foarte bine venita. Dar sustin educatia. In ciuda faptului ca nu sunt de acord cu modul in care aceasta se realizeaza in Romania. Sunt atatea examene de tip grila. Sunt examene care verifica stapanirea teoriei. Tot felul de definitii si clasificari ce au ingretosat studentimea romaneasca. Cei care primesc punctaj maxim la astfel de teste inseamna ca stiu Marketing? Eu chiar ma indoiesc. Pe de alta parte, nu sunt de acord nici cu cei care ironizeaza cartile. Cred ca pe termen lung, cei care citesc mult si aplica ceea ce citesc vor avea succes. Sa iti spun si de ce nu am incredere in actualul sistem de invatamant din Romania. Avem un procent de promovabilitate la bacalaureat de 75-80%(in Franta niciodata aceasta cifra nu e mai mare de 50%). Suntem o tara de oameni inteligenti, bine crescuti si studiosi,nu? Nu:). Avem la noi in tara multi badarani si semi-analfabeti cu diploma de bacalaureat. Comisiile de examinare sunt „imbunate" la „un protocol". Supraveghetorii primesc o „mica atentie din partea noastra". E jale mare. Nivelul este foarte slab. Ne place sa ne amagim cu celebrii „olimpici". Dar sistemul romanesc de invatamant nu are nici cel mai mic merit in ascensiunea lor. Sunt oameni care s-au incapatanat sa plece din mijlocul mediocritatii. Si au reusit. Aceste lucruri sunt valabile si pentru domeniul Marketingului. Eu am facut facultatea la Iasi si cu exceptia unui profesor, sunt destul de multumit de cum s-au desfasurat lucrurile. Am avut profesori buni si s-a pus foarte mult accentul pe practica si nu pe teorie. Am avut obiecte la care proiectele valorau 100% din media finala. Mi-a placut. Cred insa ca e loc si de mai bine. Oare nu s-ar putea face inca din timpul facultatii o si mai mare specializare? Se tot spune ca domeniul Studiului Pietei este fundamental pentru Marketing. Nu cred. Sunt oameni care vor sa devina copywriteri. Pe ei nu ii intereseaza asa ceva. Este doar un exemplu. Lista poate continua. Cred intr-o educatie continua. Indiferent de virsta sau nivelul profesional. Oare e intamplator faptul ca foarte multi absolventi de facultate din Romania se plafoneaza dupa terminarea acesteia? Nici macar nu mai citesc o carte. Cred ca asta spune ceva. Acest articol a fost publicat pe martie 10, 2008 at 12:27 pm si e postata la Marketing. Poti urmari raspunsurile acestei insemnari prin RSS 2.0 feed. Puteti lasa un raspuns, sau trackback from your own site.

0 comments:

Post a Comment